Областна администрация Ловеч реален участник в електронния обмен на документи в страната

Дата на публикуване: 15.01.2018 16:50
Областна администрация Ловеч от 12 януари т.г. е реален участник в електронния обмен на документи между администрациите в Република България. Това стана в изпълнение на изискването на правителството до 1 ноември 2018 г. администрациите да преустановят напълно хартиения документооборот помежду си в изпълнение на целите за намаляване на административната тежест и за облекчаване на административното обслужване на гражданите и на бизнеса. 
Повече от 100 администрации – централни, регионални и общински – вече могат да обменят документи помежду си изцяло по електронен път, е видно и от данните на Държавната агенция "Електронно управление" (ДАЕУ).Сред тях са министерствата на финансите, на правосъдието, на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на вътрешните работи, Агенцията по геодезия, картография и кадастър, Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация“, ИА "Одит на средствата от Европейския съюз“, Държавната агенция за бежанците и редица други. Повече от 80 общински и 8 областни администрации, сред които и Областна администрация Ловеч вече са реални участници в системата за електронен обмен на съобщения. 
Към 7 януари 2018 година 272 администрации са заявили готовност да се присъединят към системата, поддържана от Агенцията за електронно управление.
Премахването на хартиения обмен на документи между администрациите ще намали времето и разходите за административното обслужване на гражданите и на бизнеса.
Предстои Областна администрация Ловеч да сключи споразумения с общински администрации и териториални структури на изпълнителната власт в областта за предоставянето на документи по електронен път. 

Потърсете в сайта