Георги Терзийски участва във втората дискусия „Магистрала „Хемус” - възраждане на българския Север”

Дата на публикуване: 28.05.2018 22:00
Областният управител Георги Терзийски участва във втората дискусия „Магистрала „Хемус” - възраждане на българския Север”, която се проведе във Велико Търново. 
АМ „Хемус“ ще бъде завършена до началото на 2024 г. На база проведените процедури успяхме да съкратим сроковете и строителството й ще приключи с една година по-рано от определения през миналата година срок. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков и се ангажира до края на 2021 г. да бъдат завършени нови 160 км от магистралата.
Магистралите и скоростните пътища не се изграждат само, за да свързват две населени места. Те осъществяват бърз, качествен и сигурен достъп от надрегионално значение, коментира министърът и подчерта, че „Хемус“ е не просто проект, който се изпълнява според ангажиментите в управленската програма на правителството, но и според поетите към хората от Северна България.
Николай Нанков напомни, че вече започна строителството на нови 9,3 км в участъка от Ябланица до п.в. „Боаза“ от дългата общо 420 км магистрала, от която в момента са в експлоатация 170 км. Индикативният срок за завършването на този участък е 2 години, но имаме уверението на строителите и на Агенция „Пътна инфраструктура“, че ще бъде съкратен на година и шест – седем месеца, съобщи Николай Нанков.
От думите на регионалния министър стана ясно, че вече приключва проектирането на 52-километровия участък от п.в. „Боаза“ до разклона за Плевен и Ловеч. Проектът предвижда удължаване на трасето с 2 км, но ще бъдат спестени около 200-300 млн. лв. от държавния бюджет. Очакваме тръжните процедури за избор на строител да стартират през месец август и още в рамките на 2020 г. тези 52 км да бъдат изцяло изградени, изрази увереността си той.
Предвиждаме през месец август да стартира търг за инженеринг за други 85 км от магистралата – от разклона за Плевен и Ловеч до разклона за Русе и Велико Търново, каза още Николай Нанков и допълни, че се очаква този участък да е готов през 2021 г. Така до края на 2021 г. от магистрала „Хемус“ е реалистично да бъдат завършени общо около 160 км, подчерта той.
В най-изостанала фаза като процедури е 90-километровият участък от магистралата от разклона за Русе и Велико Търново до п.в. „Буховци“, но след като проектът премине през всички нормативни процедури по устройствено планиране, екологични и вещни процедури, той може да бъде завършен до началото на 2024 г., посочи министърът. Той допълни, че до два – два и половина месеца се очаква да стартира реалното строителство и на най-западния участък от 16,3 км на магистралата – между пътните възли „Буховци“ и „Белокопитово“.
Пред медии министър Нанков коментира, че през тази и следващата година, поетапно според възможностите на бюджета, приоритетно ще бъдат ремонтирани съоръженията по протежение на  европейските транспортни коридори, които са най-натоварените в страната. Разчитаме не само на бюджета на АПИ, но и на преизпълнение на държавния бюджет като през миналата година. От средата на 2019 г., когато въведем тол системата, ще имаме достатъчен ресурс да направим ударно до края на годината онези ремонти, които няма да успеем през тази, посочи министърът.
През тази ще бъдат довършени две тунелни тръби на АМ „Хемус“ – „Витиня“, която беше ремонтирана частично през 2017 г., и „Ечемишка“, както и три мостови съоръжения. Според възможностите на бюджета през тази и следващата година ще бъдат ремонтирани още тунелите „Траянови врата“ на АМ „Тракия“ и намиращите се на територията на Велико Търново. Очаква се строителните работи по тях да започнат още тази есен. Сега приключваме проектите и започваме с реално строителство след около 1-2 месеца. Вече се работи по тунела на обходния път на Ловеч. Готов е техническият проект за ремонта с бюджетни средства на тунел „Кривия“ на път Е-79 в Кресненското дефиле, съобщи още регионалният министър.


Потърсете в сайта