Областна администрация Ловеч пилотна за внедряване на Общата рамка за оценка – CAF

Дата на публикуване: 28.04.2017 16:55
Областна администрация Ловеч е пилотна - една от първите пет администрации в страната, в която започна внедряването на Общата рамка за оценка – CAF /Common Assessment Framework/. 
Първоначалната фаза на процеса ще продължи шест месеца, а целта е подобряването на ефективността и ефикасността в работата на институцията. Прилагането на модела CAF ще подобри административните услуги, ползвани от гражданите и юридическите лица, ще надгради квалификацията и административната култура на служителите, ще подобри цялостната дейност на организацията и резултатите, които тя постига.
Концепцията на CAF, ползите и очакваните резултати бяха представени пред екипа на областния управител Пенка Николова и зам.-областните управители Румен Ралчев и Драгомир Кавалски, който ще прави самооценка на администрацията. Консултант на този екип е Розалия Стефанова, директор на дирекция в Община Велико Търново и представител на CAF ресурсен център към ИПА. 
Проектът „Въвеждане на Общата рамка за оценка /CAF/ в администрациите” се реализира от ИПА с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Интегрирането на CAF ще обхване общо 48 администрации до края на 2018 година, сред които 20 общини, областни управи, министерства и агенции и други институции. Обучени ще бъдат близо 700 служители и 40 консултанти.
Общата рамка за оценка е инструмент за цялостно управление на качеството, който дава възможност за усъвършенстване на организацията, като използва знанието и енергията на хората в нея. Чрез CAF администрацията получава възможност за допълнително усъвършенстване на силните страни, за набелязване и реализиране на мерки за подобряване на дейността й в различни сфери.
В първия ден на обучението в Ловеч Галина Мутафчийска, ръководител на CAF ресурсния център към ИПА, обясни, при проведеното изследване на 186 администрации в страната е установено, че 64 % от тях имат въведена някаква система за управление на качеството, но след това не я поддържат. Според изследване в страните, където се прилага CAF, удовлетвореността на клиентите се увеличава от 60,7% на 70,3%, имиджът на организациите се повишава със 7 пункта. Моделът CAF се прилага в много страни на ЕС, като най-широко разпространен е в Италия - там се ползва от 900 институции. 

Потърсете в сайта